fredag 1. april 2011

Karsebonde

Jeg har den siste uken vært mikrobonde. Jeg har dyrket karse i vinduskarmen i en superflott simulert eng fra Mester Grønn, med både stakittgjerde og en egen karseku :)


Karsekuen skimtes i bakgrunnen


Selve frøene lå fint linet opp på en matte, så det var bare til å fylle på med vann og nærmest se hvordan det spirte og grodde fra time til time. I en lun og solrik vinduskarm går sånne ting ganske fort. Det gjaldt bare å være påpasselig med at den ikke tørket ut. Gjerdet og karskuen trykket jeg ut fra baksiden av kartongen.


En hel eng av herligheter venter på å bli spist

Karse er jo bare så godt oppå skinke og hvitost og leverpostei og i salater osv. Husker fra barndommen at når vi sådde karse, spiste vi det på skivene med bare smør under :)

Karse er faktisk så godt at det er veldig synd at jeg ikke dyrker det oftere. Eller kanskje det er bra, for da kan vi glede oss ekstra mye de gangene vi har det? Nå har vi ihvertfall en helt egen eng med karse som vi skal storkose oss med i helgen! God helg alle sammen!


Mmmmmmm......!!!

1 kommentar:

  1. fakarten, nå kom eg på at eg hadde glemt å plante frøene vi kjøpte for sikkert 4 uker siden! Sugar in the morning..............mulig eg husker det imåro... kanskje. på tide å slenge seg på sofaen. skål :-)
    Klem W

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...