torsdag 28. april 2011

Fiskelykke...eller ikke

Fra en kveldstur ved vannet på hytten til mine foreldre tok jeg disse stemningsbildene i påsken. Det luktet vår og fuktig jord, det var nesten vindstille og de eneste lydene var en flokk svaner i det fjerne og små plaskelyder idet ørreten traff vannet etter å ha hoppet etter insekter. Utrolig herlig og avslappende!



Så tidlig på våren var det heller ikke mygg ute. Langs vannet er det til tider svart av knott og mygg, og de kan være en skikkelig plage.

Vi forsøkte såvidt fiskelykken med noe gammelt utstyr vi fant i boden, uten så mye som et lite napp. Ser ut som fisken er ganske kresen for tiden.



I dette utløpet fisket vi for endel år siden med krok og makk, og da fikk jeg napp. En svær og ekkel svart og sleip ål kom baksende opp av vannet i enden av den lille bambusstangen min. Skrekk og gru! Siste gang jeg fisket der...hehe. Ha en flott torsdagsveld videre.

1 kommentar:

  1. Ååå så koselig. Er det samme hytten som i "gamle dager" de har enda? Husker jeg var med hyttenaboene deres ut der da jeg var 14-15 år, men den helgen var dere dessverre ikke der.
    Husker vann og båt og at vi spilte kabal :-))

    klem klem W

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...