lørdag 19. mars 2011

Nydelig eggesalat!

Oppskriften på denne eggesalaten har jeg adoptert av en tidligere nabo. Den består av veldig få og enkle ingredienser og er kjapp å lage.



Den er god med en gang, og blir bare enda bedre hvis den får stå og trekke litt. Jeg kommer alltid i vårstemning når jeg lager denne....eller kanskje jeg lager denne når jeg kommer i vårstemning? :) Den er i alle tilfelle et fast innslag hos oss i både påsken, 17. mai, koldtbord etc.


Finhakket egg. Bruk eggedeler og del dem to ganger som beskrevet i oppskriften.

Med det flotte vårværet i Bergen idag sa det nesten seg selv at det måtte lages eggesalat til frokosten.


Egg, majones og løk klart til å blandes sammen.

Eggesalaten er ypperlig som pålegg eller som tilbehør til grillretter eller en enkel påskeskinke/røkt skinke. Kjører du lavkarbo passer denne glimrende inn i kosten, og er helt topp på lavkarbobrødet du finner oppskrift på her!



Jeg bruker 1 pose Mills majones til denne oppskriften. Mener den er på ca. 150 gram. I oppskriften er det beregnet 1/2 vanlig gul løk, men du kan bruke et par sharlottløk istedenfor. Smak til med salt og sort pepper etter at du har blandet sammen de andre ingrediensene. Hvor sterk løken er vil avgjøre hvor mye smakstilsetninger du trenger.

Ønsker du en annen variant på eggesalaten kan du kutte ut løken og heller tilsette reker, så får du en super hjemmelaget egg og reke-salat.

Lykke til!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Den så GOD ut :) Bokstavene dine i innlegget under var superfine... og passet jo supert på soverom ;)

    Klem Anette

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...