tirsdag 8. mars 2011

Oppvask på gamlemåten

I huset i skogen har vi ikke innlagt vann, og dermed heller ikke de moderne hjelpemidlene som oppvaskmaskin, varmtvannstank eller oppvaskbenk for den saks skyld. Når oppvasken skal tas må vi derfor koke vann og tilpasse temperaturen manuelt i oppvaskbaljen.


Nå er ikke jeg en stor fan av oppvask i utgangspunktet, men det å stå på hyttekjøkkenet og "sulle på" med oppvasken er faktisk ganske koselig. Masse positiv tanketid! Tror jeg har løste et par verdensproblemer helt for meg selv der ute på kjøkkenet :)



Stort sett får oppvasken tørke helt av seg selv, med mindre vi skal i gang med matlaging umiddelbart etterpå. Det får jo være måte på entusiasme på kjøkkenet :) 



Med god benkeplass går det fint med lufttørking. Vi er jo tross alt i Huset for å lade batteriene og samle krefter til ukestart igjen, ikke for å "jobbe" hele tiden. Med god varme innendørs går det dessuten ganske kjapt å få det tørt.



Skulle man likevel ha behov for å ettertørke glasser og fater er det greit å benytte dekorative oppvaskhåndklær fra Green Gate. Nydelig vår/sommer-stemning i denne nyheten :)

PS: Siden oppvask er hovedtemaet må det nevnes at i et hus fra tidlig1900-tallet passer det ikke inn å bruke Zalo å vaske opp med. Det er kun Sunlight som duger! Skulle vel helst hatt Sunlight i sepe-blokk, men det får holde med spruteflaske pga vannsituasjonen :)

1 kommentar:

  1. Hei! Jeg måtte ta en tur innom deg igjen og FOR noen koselige bilder! Det er veldig bra gjort å ta så pene bilder av oppvask! :-) Jeg skulle ønske jeg hadde en koselig hytte!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...