mandag 6. juni 2011

På bunnen av en pappeske

Noen ganger når det ryddes i boder og på loft kan det dukke opp de merkeligste saker. Noe er bare skrammel og skrot, mens andre ting er klenodier og vel verdt å ta vare på.



Tidligere i vår var det flytting på gang i slekten, og da dukket disse bladene opp i bunnen av en eske. Jeg var så heldig å få adoptere noen av dem, og har kost meg veldig med å bla og lese igjennom gode råd, oppskrifter og motetips fra "den-gang-da".

Stilig par i vinterfjellet! Forsiden av Kvinner og klær selger "det gode liv". 

Kvinner og klær fra 1959. Her er et lite knippe av artiklene jeg falt for :)
(klikk på bildene for større versjon)

Fyldig artikkel om filmen "The Godess" og Hollywoods vakreste, men ensomste, kvinner.

Slik skulle en moteriktig kvinne se ut våren 1959. Her er det lekkert snitt og kvinnelige former!

Man følte tydeligvis behov for å "bli ny" allerede den gangen. Ikke at jeg ser den helt store forskjellen, men stilig ble hun :)

Husmorhefte: Oppskrifter på lekre, tidsriktige retter når mor i huset skal stelle i stand til påskefest

Kvinner i alle aldre skal ivaretas. Her et oppslag beregnet spesielt for tenåringer.

Soltips fra før opplysningens tid :)

"Husk at brunfarven ikke bare skal være en kortvarig kamuflasje for rynker, uren hud og bleknebbethet, men først og fremst skal den gjøre oss penere"

Herlig lesning...og dette var bare en liten minioversikt fra det ene bladet. Gleder meg til å fordype meg i de andre også :)

1 kommentar:

  1. Så morsom lesning da, elsker sånne gamle dameblader :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...